Love2Poker in English   Love2Poker in het Nederlands
Het leukste pokerforum van de Benelux
Liefhebbers van poker, online of live, komen naar Love2Poker.nl
Freerolls
Het is vr 10 sep 2010, 01:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wetgeving tav Poker
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2009, 16:15 
Barracuda

http://www.love2poker.nl/pokernieuws/191/Pokerbeleid+in+Nederland.html

Ik denk dat mijn mening wel duidelijk is :)

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Wetgeving tav Poker
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2009, 20:36 
Guppie

dat zou echt zoooo relaxt zijn als ik bij fortuna ff potje kan pokeren idd...
vind t ook erg hypocriet en lijkt t een beetje op monopoly positie behouden..
beter gaan ze zorgen dat er gewoon goede en makkelijk te bereiken opvang is voor mensen
die er daadwerkelijk een probleem mee krijgen.
er zijn inderdaad genoeg andere dingen om je zelf mee naar de klote mee te brengen, maar dat ze nog steeds zo zielig doen over poker vind ik echt nergens opslaan...
als ik naar fortuna ga om een potje te roulette zie ik alijd de zelfde figuren met altijd de zelfde klachten..
dat zou op een poker tafel niet anders zijn, dus waarom hier dan onderscheid in maken???
tijd dat poker erkend word als topsport!!

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2009, 08:47 
Barracuda

hmm,

Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten als poker wordt vrijgegeven voor amusementshallen en dergelijke. Op deze manier benadruk je ten eerste dat poker geplaatst mag worden in de categorie gokspellen en daarbij vind ik die tenten geen relaxed publiek aantrekken. Misschien dat dat zou veranderen als je er zou mogen pokeren maar toch. Ik heb niet het idee idee dat dat een verbetering zou zijn. Ik zie meer heil in pokerclubs a la Aviation of Loose Cannon in London. Tenten door pokeraars opgericht, voor pokeraars. Ik zou zelf vooraan staan om een dergelijke tent te openen :). Ik zou dan ook zorgen dat mensen voor alle limieten terecht kunnen en misschien dat de lagere limieten zouden moeten worden bediend door elektronische tafels zonder dealer. Anders is het volgens mij niet vol te houden als ondernemer.

Of poker een gokspel is? Dat is inderdaad een andere discussie, die ik graag met je ga voeren Edjon. Het komt er wat mij betreft op neer dat je er van kan maken wat je wil.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2009, 18:21 
Barracuda

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3596441/___Overheid_zit_fout_met_kansspelwet___.html?p=5,2

ik heb er geen nieuwsartikel van gemaakt, omdat het niet direct gerelateerd is met poker. Maar het is in ieder geval wel een kwalijke zaak!

Ik ben geen rechtdeskundige, maar hoe lang kan de overheid haar monopolie op het aanbieden van kansspelen en welk orgaan/instantie kan de overheid "dwingen" haar beleid te veranderen?

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 11:45 
Barracuda

http://www.love2poker.nl/poker/199/Pokeren+is+een+spel+met+kansen%2C+maar+zeker+geen+kansspel.html

mijn langverwachte column :)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 12:15 
Karper

Edon leuk artikel man!

Je bent goed bezig...

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 12:39 
Barracuda

leuk stuk edon, goede argumenten. maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, als het percentage mensen dat geen tijd heeft om zich in het spel, de statistiek en de ondersteunende software te verdiepen vele malen groter is dan het percentage dat wel de moeite neemt is het dan reeel om te zeggen dat het geen gokspel is.

Het is namelijk voor 90% van de mensen wel een gokspel en voor 10% niet. Wie zegt dan dat die 10% gelijk heeft.

Als je een groep onhandige mensen met 1 automonteur in de kamer zet dan zal de conclusie toch ook niet moeten zijn dat het vervangen van een distributie riem een makkie is, toevallig omdat 1 persoon het zo makkelijk vind?

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 15:38 
Kikkervisje

Ik wil even een reactie geven op bovenstaande hypothetische stelling:

Als je niet-atlethische mensen laat sprinten tegen de beste 10 sprinters van de wereld dan weten ze toch ook dat ze die 100 meter voor 99 % niet gaan winnen. Die hypothetische stelling van de automonteur is en blijft dus puur hypothetisch aangezien een weldenkend mens niet eens zou beginnen aan de genoemde sprintwedstrijd. Mensen weten dus bij voorbaat dat ,wanneer zij voor het eerst meedoen aan een pokergame, 99 % beter is/meer getraind is dan hij/zij zelf. Maakt het dat een kansspel. Nee. Het is zelfs zo dat iedere beginnende speler bij een kansspel véél meer kans zou hebben om te winnen dan in bovenstaand voorbeeld !

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 18:56 
Barracuda

ja daar ben ik het wel mee eens. Zelfde analogie als met schaken min of meer. Waar de vergelijkingen dus, althans in mijn visie, op neer komen is dat als je een behendigheidsspel als kansspel benadert, dit het nog geen kansspel maakt.

overigens welkom op het forum deesva en bedankt voor de reactie!

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009, 16:15 
Karper

Ik denk dat in de discussie hierboven teveel vanuit de spelers die deelnemen geredeneerd. Je moet natuurlijk heel sec naar het spel zelf kijken. Een gokspel is voor mij een spel waarbij de deelnemers op geen enkele manier invloed kunnen uitoefenen op het resultaat/eindstand/winst. Een ander essentieel verschil met bijvoorbeeld roulette is dat een groot onderdeel van poker simpelweg bestaat uit het bespelen van je tegenstanders, en dus niet alleen het 'systeem'. Was er ook niet een aantal maanden geleden een professor aan de universiteit Tilburg die had aangetoond dat poker wel degelijk een behendigheidsspel is...?

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur